Metacognitive skills: knowledge and cognitive regulation in psychology students
Abstract
Metacognition refers to people's reflexive processes about their own knowledge and the knowledge they have about their own cognitive activity. The knowledge that a person has about his own cognitive task allows him, when he performs some task, firstly, to monitor what he does, this is to exercise supervision while advancing in his activity and, finally, to direct the course of his cognitions, that is, exercise control (Huertas, Vesga and Galindo, 2014). This paper presents the results of an investigation that focuses on identifying the metacognitive skills that psychology students have developed throughout their professional training. A quantitative descriptive-comparative approach was adopted, addressed with 900 students of the Psychology Degree. The Metacognitive Skills Inventory of Huertas et al (2014) consisting of 52 questions with a likert scale of 1 to 5 was used, with a Cronbach alpha of 0.94. In the findings it can be seen that 66% of psychology students are shown to agree on the knowledge of their skills, learning strategies and the use of their cognitive abilities developed during their training. Also in regards to the regulation of cognition in the planning of their times and organization of their goals.Copyright (c) 2019 Revista Electrónica del Desarrollo Humano para la Innovación Social
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Con el propósito de promover el desarrollo y divulgación de la investigación en educación en América Latina, CDHIS se adhirió a la Iniciativa de Acceso Abierto de Budapest, por lo que se identifica como una publicación de acceso abierto. Esto significa que cualquier usuario puede leer el texto completo de los artÃculos, imprimirlos, descargarlos, copiarlos, enlazarlos, distribuirlos y usar los contenidos para otros fines. Las licencias Creative Cummons, permiten especificar los derechos de uso de una revista de acceso abierto disponible en Internet de tal manera que los usuarios conocen las reglas de publicación.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autorÃa del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artÃculo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado