The Use of Technology in Global Learning
Abstract
Due to the economic, social and cultural changes that have taken place in recent years, there has been an unprecedented technological development in which the training of teachers, students and even organizations in addition to cultural expressions are in constant transformation. Therefore, day by day there is greater interdependence and collaboration between different countries, which means that knowledge is no longer focused on a single local context, but that different perspectives, disciplines and countries are involved in the generation of knowledge. In this sense, it is crucial that university students broaden the vision they have of their disciplines and the world in general, by coming into contact with content generated in other parts of the planet and therefore presenting knowledge from other contexts. The foregoing promotes better graduation profiles and the acquisition of global competencies, such as: analytical thinking, critical thinking, empathy and flexibility. In the present investigation, Basic English students from the Universidad Veracruzana conducted Internet searches and analyzed a video that was provided to them to understand a topic that was previously taught in a traditional way and with a mainly national perspective. In general, the participants responded that they had managed to think in a more creative way and integrate the new knowledge acquired with what they already had from previous semesters.This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Con el propósito de promover el desarrollo y divulgación de la investigación en educación en América Latina, CDHIS se adhirió a la Iniciativa de Acceso Abierto de Budapest, por lo que se identifica como una publicación de acceso abierto. Esto significa que cualquier usuario puede leer el texto completo de los artÃculos, imprimirlos, descargarlos, copiarlos, enlazarlos, distribuirlos y usar los contenidos para otros fines. Las licencias Creative Cummons, permiten especificar los derechos de uso de una revista de acceso abierto disponible en Internet de tal manera que los usuarios conocen las reglas de publicación.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autorÃa del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artÃculo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado