New professional teaching profile for the law degree of the Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo
Abstract
This article is focused on a study that was carried out aimed at carrying out an analysis of contemporary legal doctrine and the lack of precise studies on the teaching of law in the Faculty of Law and Social Sciences of the Universidad Michoacana de San Nicholas of Hidalgo (UMSNH). The methodology that was proposed is analytical descriptive. To validate what was investigated, a form of five questions was applied through Google, where 256 remote responses were obtained from students of all grades and semesters, for which they had the support of their teachers to be able to distribute the link with the questions. Among the results, it can be said that according to the perception of the majority of the students surveyed, their teachers managed to adapt to the virtual work mode that was established during the pandemic. This according to one of the items that were asked aimed at Did your teachers adapt to the way of working established during the pandemic? , another item in which high percentages were obtained was related to Do you know if your teachers have the ideal profile for university teaching in terms of the subjects they teach in their classes? Getting a 44.5. From what could be seen according to the students, their teachers do have the ideal professional profile for legal teaching and know how to adapt to the challenges.This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Con el propósito de promover el desarrollo y divulgación de la investigación en educación en América Latina, CDHIS se adhirió a la Iniciativa de Acceso Abierto de Budapest, por lo que se identifica como una publicación de acceso abierto. Esto significa que cualquier usuario puede leer el texto completo de los artÃculos, imprimirlos, descargarlos, copiarlos, enlazarlos, distribuirlos y usar los contenidos para otros fines. Las licencias Creative Cummons, permiten especificar los derechos de uso de una revista de acceso abierto disponible en Internet de tal manera que los usuarios conocen las reglas de publicación.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autorÃa del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artÃculo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado