Language tourism: inequality in foreign language learning
Abstract
The research presented in these letters focuses on language tourism, which refers to the displacement made by an individual from his country of origin to another for the learning and / or improvement of a language different from his own; due to the lack, at times, of opportunities to do so in your country. The methodology of this study is qualitative and is carried out by carrying out the interview technique, which has as an instrument a script of structured open questions, which are divided into: opportunities and limitations that those who have been part of this phenomenon have found. The participants of this research are three, who with their answers allowed to know some situations that directly impact their learning process and allow us to compare it with those who have the opportunity to improve in the language in other circumstances. The conclusion of this work is about the analysis of the discourse in the results, which throw their answers on the decisions that sometimes students must make to improve their language skills, and how moving to another country implies limitations and opportunities according to their experience taking into account the return to their country of origin and apply the knowledge acquired in it.This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Con el propósito de promover el desarrollo y divulgación de la investigación en educación en América Latina, CDHIS se adhirió a la Iniciativa de Acceso Abierto de Budapest, por lo que se identifica como una publicación de acceso abierto. Esto significa que cualquier usuario puede leer el texto completo de los artÃculos, imprimirlos, descargarlos, copiarlos, enlazarlos, distribuirlos y usar los contenidos para otros fines. Las licencias Creative Cummons, permiten especificar los derechos de uso de una revista de acceso abierto disponible en Internet de tal manera que los usuarios conocen las reglas de publicación.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autorÃa del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artÃculo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado